In
Nyheter
Heja Dan!
Tre snabba frågor till vår kund Dan Bengtsson, marknadschef på SIA Glass, som förra året slog försäljningsrekord.
- 2020 sålde ni hela 14 miljoner Glassbåtar! Vad beror det på?
“Glassbåten är en SIA Glass-klassiker som hängt med ända sedan 1960-talet. Jag tror att många människor under pandemiåret värnat det trygga och välbekanta, och gjort aktiva val att handla svenska livsmedel, alla våra produkter produceras ju i Sverige. Jag tror också att man försöker unna sig det lilla extra. Man passar på att njuta av en glass, den här vardagslyxen är en trend vi ser. Sen är Glassbåten fantastiskt god. I år har den fått välförtjänt vind i glassbåtsseglet!” - Något glassigt tips att ge andra marknadsförare
”Ha tålamod och tillit till era mervärden. Genom konsekvent och stringent kommunikation kommer ni lyckas tränga genom bruset och övertyga er målgrupp med dem.” - Kan du säga något om årets nya smaker?
”Inte mer än att årets lanseringar är de godaste hittills med en härlig blandning av nostalgi, sommar och sprudlande kalas!”
Heja hjälper just nu SIA Glass med att skapa sponsring som gör skillnad. Där har vi ytterligare en lansering att se fram emot. Stay tuned!