Diggilooavslutning med Paf

Under sommaren har Heja! genomfört sitt första uppdrag för det Åländska spelbolaget Paf.com. I en arbetsgrupp tillsammans med John Doe har Heja! haft ansvaret för att paketera Pafs sponsorskap med Diggiloo. Med ambition att förhöja besökarnas upplevelse och implementera payoffen ”Det blir roligare tillsammans” har Heja! tillsammans med arbetsgruppen paketerat, planerat, regisserat och bemannat över 140 timmar av underhållning över hela Sverige.

Diggiloo är en årligt återkommande nöjesturné med artister som Linda Pritchard, Andreas Weise, Charlotte Perrelli, David Lindgren, Jessica Andersson, Lotta Engberg, E-type, Per Andersson, Magnus Johansson och Mojje. Turnén gjorde i somras 22 turnéstopp från Skurup i söder till Älvsbyn i norr. I lördags var det dags för stor turnéavslutning i Hagaparken i Stockholm. Självklart var Heja! med på plats och firade en härlig sommar tillsammans med vännerna på Paf och John Doe.

Läs mer om Paf på Paf.com!

Heja! bedömer reklam i årets 100-wattsjury

Idag offentliggjordes listan över alla som utgör årets 100-wattsjury. Hejas event- och sponsringsess Ann Jacobsson är en av de utvalda till att utse de bästa reklamcasen som genom kreativitet gett bevisad effekt. Ann sitter med i juryn för konsumentklassen.

100-wattaren är reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Den arrangeras i år för 24:e gången och bakom tävlingen står intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Vinnarna utses av 60 juryledamöter som är verksamma hos annonsörer och på byråer, mediabyråer samt undersökningsföretag.

Sex jurygrupper bedömer bidrag i kategorierna Konsument, Producent, Ideellt, Internationellt, Smart och Långsiktigt. Ann Jacobsson sitter med i juryn för Konsument vilket är tävlingens största kategori. Ann menar på många branschtävlingar domineras av många bidrag från storstäderna, något som inte alltid speglar verkligheten.

– Alla byråer som har lyckade case ska självklart tävla, oavsett var i Sverige de verkar. Kommunikation som gör skillnad har inget att göra med geografi, det är en kompetensfråga, säger Ann Jacobsson.

Heja! är en av totalt två kommunikationsbyråer som finns representerade från Norrland i 100-wattsjuryn, något som vittnar om den höga kompetens som finns på byrån samt att Heja! har en bra position på marknaden.

– Grymt kul att vi genom Ann är representerade i 100-wattsjuryn, både för byrån men inte minst för Ann som som under många år varit mycket framgångsrik som kundansvarig och strateg inom event- och sponsring säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Läs mer på 100wattaren.com!

Succé för Kraftskivan

I söndags gick den 15:e Kraftskivan i ordningen av stapeln och vilken folkfest det blev. Över 4 500 personer besökte årets Kraftskiva på Umeå Energicentrum i Klabböle vilket med råge är nytt publikrekord.

Under parollen ”Din Kraftskiva” deltog över tusen personer inför Kraftskivan med att rösta fram olika delar i programmet. Allt för att understryka att Umeå energi är umeåbornas eget energibolag. Man kunde bl.a. rösta fram vilken lokal artist som skulle spela, vilket experiment fysikern Patrik Norqvist skulle göra, vad prinsessan Sandra och Prinskörven skulle göra på scen och en rad andra aktiviteter som påverkade programmet i deras egen riktning. Vädret var perfekt hela dagen igenom och när årets dragplåster Sean Banan klev på scenen 16.00 vibrerade Umeå energicentrum av förväntan. Sean Banan gjorde ingen besviken och fick hela Klabböle att skaka rumpa!

Hejas uppdrag var bl.a. att ansvara för innehåll, utformning och produktion av Kraftskivan. Umeå energi är sedan 2013 en av Hejas årskunder inom event & sponsring.

Stort tack till alla engagerade umeåbor som på ena eller andra sättet varit en del av årets Kraftskiva! Läs mer om Kraftskivan på umeaenergi.se.

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.