Verum goes Vårruset

Vi får äran att hjälpa Verum med deras aktivering i år igen, från ax till limpa som vi brukar säga. Där Heja! har arbetat med idé, produktion och avtalsförhandling kring sponsorskapet av Vårruset.

Polarbröd och Heja! bäst i Europa på sponsring

Vid ESA Awards i London under torsdagskvällen 28/2 kammade Polarbröd och Heja! hem guldet i kategorin ”ESA Best of Europe”. Sponsringskonceptet ”Välkommen ut” har därmed utsetts till årets bästa sponsring både i Sverige och Europa.

Polarbröd har för många barnfamiljer alltid varit det självklara utflyktsbrödet. Det tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag. Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus samtidigt som föreningar har svårt att hitta nya och yngre medlemmar.

Vi har parat ihop Polarbröd med det svenska föreningslivet på ett smart sätt, långt ifrån hur traditionell sponsring brukar se ut. Vi vet att vårt projekt gör skillnad på riktigt och det är extra kul att projektet i riktigt tuff konkurrens nu kammat hem segern både i Sverige och Europa säger Ann Jacobsson, partner och strateg på Heja!.

Vi startade för två år sedan och intresset är stort, tillsammans med föreningarna vi har hälsat tusentals barnfamiljer välkommen ut i naturen. Satsningen är lyckad, det har stärkt vårt varumärke, gett föreningarna fler medlemmar och skapat nya goda vanor hos barn runt om i Sverige, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd. 

Polarbröd och Hejas projekt Välkommen ut (Join us Outdoors) vann alltså guldet i ESA Best of Europe vilket är den prestigefyllda kategorin där vinnarna från de europeiska ländernas egna branschgalor tävlar mot varandra. Sverige har vunnit ESA Best of Europe två gånger tidigare, Tele2 vann 2015 och McDonalds 2016.

Vi är mycket glada och stolta över att fjolårets Gyllene Hjulet-vinnare i Årets bästa sponsring Heja! och Polarbröd tog hem guldet i ESA Best of Europe. Det är fantastiskt kul att ett svenskt bidrag ännu en gång tar position i Europa i stenhård konkurrens och vinner ESA’s mest prestigefyllda kategori. Det bevisar att vi i Sverige ligger i framkant när det gäller kreativa sponsringssatsningar där tydliga effekter kan presenteras, säger Ulrika Molin, vd SES (Sponsrings & Eventsverige).

Casefilm (svensk version)

Casefilm (english version)

Arbetsgrupp
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager

Om Välkommen ut
Polarbröd vill ge fler barnfamiljer möjligheten att uppleva och hämta kraft från allt det fantastiska som omger oss. Tillsammans med föreningar och organisationer vill vi hälsa barn och unga välkomna ut i syfte att få fler att fylla sina lungor och sinnen med hälsosam energi. Läs mer om satsningen här.

Om ESA Awards
ESA, European Sponsorship Association, uppmärksammar årligen Europas bästa insatser inom sponsring. ESA Awards avgjordes under en exklusiv prisutdelning i London den 28 februari. Kategorin ESA Best of Europe brukar kallas för EM i sponsring och tävlingsbidragen består av de projekt som vunnit ”Årets bästa sponsring” i respektive land.

Polarbröd och Heja! vann Gyllene Hjulet!

Polarbröd har i samarbete med Heja! stått för Årets bästa sponsring i Sverige. Det stod klart när Sponsrings & Eventsveriges (SES) genomförde Gyllene Hjulet för 21:e gången i Stockholm under torsdagskvällen. 

Gyllene Hjulet som i år genomfördes på Annexet och Tele2 Arena på Globenområdet i Stockholm belönar Sveriges bästa projekt inom upplevelsebaserad kommunikation. Kategorin Årets bästa sponsring anses vara en av de svåraste att vinna och konkurrensen var även i år stenhård. Glädjen gick inte att ta miste på när Välkommen ut avslöjades som vinnare i slutet av Gyllene Hjulet-galan. 

Det här projektet går rakt in i hjärtat. Ni ska se ögonen på kidsen när de härjat utomhus och har utflykt tillsammans med sin familj. Ren och skär lycka säger en sprudlande glad Ann Jacobsson, kundansvarig på Heja.

I det här projektet har vi också så himla kul tillsammans, Polarbröd är en drömkund som vågar göra skillnad på riktigt fortsätter Ann Jacobsson.

För Heja som har som mission att skapa upplevelser som gör skillnad känns vinsten extra speciell. 

– Välkommen ut är ett projekt med så många vinn. Vinn för Polarbröd, för föreningarna, för barnfamiljerna och inte minst naturen. Och vinst i Gyllene Hjulet säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Arbetsgrupp:
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager

Polarbröd och Heja! nominerade till Årets bästa sponsring!

Polarbröd har i samarbete med brand experiencebyrån Heja! nominerats till Årets bästa sponsring i Sverige. Det stod klart när Sponsrings & Eventsverige (SES) offentliggjorde årets nomineringar till Gyllenen Hjulet vid ett event i Stockholm på torsdagskvällen.

Polarbröd har länge sökt efter ett koncept som ska inspirera barnfamiljer att hitta ut i naturen. Den utmaningen tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag.

Gyllene Hjulet avgörs den 26 april på Annexet vid Globenområdet i Stockholm och då utses alla vinnarna i Sveriges bästa event- och sponsringsprojekt. Själva galan produceras faktiskt även den av Heja på uppdrag av Sponsrings & Eventsverige.

– Fantastiskt roligt att Polarbröd och vi får den här nomineringen, Välkommen ut är ett projekt med ett vinn för såväl Polarbröd, för föreningarna, för barnfamiljerna och inte minst naturen. Att vi är nominerade när vi dessutom har uppdraget att arrangera galan är en härlig bonus säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

De nominerade i Årets bästa sponsring 2018:
– Välkommen ut, Polarbröd och Heja!
– SJ – En del av Way out West, SJ och Passion Lab
– Slutspelsskägg – ATG:s sponsorskap av SHL, ATG och Minnesota
– The last farewell, Åbro bryggeri, AIK fotboll och POST
– Ridsportens innovationer på EM, Eclect, SAAB och UMG

Arbetsgrupp (bilden):
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager

Välkommen ut med Polarbröd

Polarbröd har länge sökt efter ett koncept som ska inspirera barnfamiljer att hitta ut i naturen. Den utmaningen tog vi på Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, en eventlösning som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag. 

Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus samtidigt som föreningar har svårt att hitta nya och yngre medlemmar.

– Om vi hjälper föreningarna att nå ut till oinvigda kan vi tillsammans skapa nya goda vanor. Den här satsningen skapar inte bara en härlig stund för familjerna, den uppmuntrar också till att bli medlem i föreningen och testa aktiviteterna igen, säger Ann Jacobsson strateg på Heja! som tagit fram sponsorplattformen.

Polarbröd har länge och dedikerat arbetat med att göra bagerier, ingredienser och förpackningar hållbara, men också för att hela samhället ska kunna ställa om, även individer. De ville därför hitta något som kopplar ihop sitt hållbarhetsarbete med de goda effekterna av att vara utomhus.

– Vi rör på oss, sover bättre och pulsen går ner när vi vistas i naturen. Dessutom vet vi vet att barn som är ute i naturen är mer benägna att ta hand om den när de blir äldre och vi vill tillsammans med lokala föreningar kan skapa förutsättningar för fler att hämta kraft från naturen, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd.

Genom ett samarbete med Polarbröd får föreningen allt de kan tänkas behöva för att lyckas med sitt event; marknadsföring, aktiviteter och gott fika. Konceptet lanserades 2017 och redan första året blev engagemanget stort och satsningen gav resultat långt utöver satta målsättningar. Nu utökar Polarbröd antalet prova-på-dagar ytterligare och uppmanar Sveriges alla föreningar, som också älskar att vara i naturen, att söka sponsring under 2018.

 

Nu rekryterar vi två nya eventkoordinatorer

Det nya året har startat med flera nya kunder och spännande uppdrag. Vi utökar därför vårt team  med ytterligare två eventkoordinatorer så att vi kan skapa ännu mer upplevelser som gör skillnad. Som eventkoordinator ingår du i arbetsgrupper där du arbetar nära genomförandet av våra event, sponsringsuppdrag och projekt. Du projektleder mindre projekt eller delmoment i större uppdrag och kommer att arbeta nära vår eventpersonal vid genomföranden.

Du har troligen något års arbetslivserfarenhet av projektledning och/eller produktion av event alternativt är du nyutexaminerad men har skaffat dig erfarenheten av arbete med event parallellt med dina studier. Vi tror att du har en utbildning som gett dig en teoretisk grund för att arbeta med marknadsföring och kommunikation (alternativt annan utbildning som gett dig relevant bakgrund för att arbeta med upplevelser).

Rollen som eventkoordinator ställer höga krav på att du kan hantera många olika projekt samtidigt. Du är strukturerad, noggrann,  kvalitetsmedveten och har en hög kapacitet då tempot ibland vara högt. Som person är du social, prestigelös, engagerad och en utpräglad lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare både får ta mycket ansvar och utvecklas på det personliga planet. Du kommer att arbeta i en kreativ och resultatfokuserad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett gott gäng sköna medarbetare.

Kontakta vår vd Mattias Walfridsson senast måndag 29/1 via walle@heja.se om du är vill veta mera eller söka tjänsten. Tjänsterna är på heltid men viss flexibilitet är möjlig vid behov, tillträde sker snarast möjligt.

SES väljer Heja! för Gyllene Hjulet i tre år

Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer Heja! som byråpartner för Gyllene Hjulet i tre år framöver. Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras för 21:e gången nästa år.

I våras fyllde Sponsrings & Eventsveriges branschgala Gyllene Hjulet 20 år och det var också första årets som Heja anlitades som byråpartner. Nu väljer SES att förlänga samarbetet med Heja och det nya avtalet sträcker sig över en treårsperiod.

– Samarbetet med Heja fungerade jättebra i fjol och det känns riktigt kul att vi kan fortsätta jobba tillsammans. Ett treårsavtal betyder att vi kan fokusera på att förbättra och utveckla såväl galan som själva tävlingen säger Ulrika Molin som är vd på SES.

– Arbetet med 2018 års tävling är i full gång och vi kan redan nu avslöja att det är klart att galan kommer att äga rum den 26 april nästa år, fortsätter Ulrika.

Heja som tidigare både vunnit Gyllene Hjulet och tagit hem många nomineringar ser nu fram emot tre nya år med Gyllene Hjulet.

– Heja älskar upplevelser och har ett stort engagemang för branschen, det känns väldigt roligt att få visa det genom att anordna Gyllene Hjulet, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

– Vi har haft en väldigt bra dialog med SES kring utvecklingen av galan och ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete där vi tillsammans kan lyfta Gyllene Hjulet till en ny nivå, fortsätter Mattias.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. År 2018 arrangeras tävlingen och galan för 21:a året i rad.

En formel för aktiveringar som gör skillnad

Tom Englén, kundansvarig och strateg, har varit med och drivit en utveckling hemma hos oss på Heja där vi tillämpar motivationsteori i våra lösningar för att skapa engagemang. Ett sådant exempel är sponsoraktiveringar och i det senaste numret av Insight news berättar Tom mer om hur vi tänker när vi tillämpar forskning kring motivation när heja skapar lösningar på hur vi kan engagera målgruppen.

AxBxC = WIN3

Jo du läste rätt. Detta är en formel för det nu vedertagna receptet i branschen ”att utgå från målgruppens behov för att skapa win-win-win-aktiveringar som förbättrar deras upplevelse”.  Formeln har sin grund i världens mest beforskade och tillämpade motivationsteori – ”Self-determination-theory”.

Grundinsikten handlar om att det inte bara är viktigt hur mycket motivation vi skapar utan även vilken typ av motivation. Insikten ger värdefulla möjligheter för oss som skapar upplevelser att bli bättre på bl a utveckling och värdering av aktiveringsidéer som ger stor effekt, som ger långvariga effekter och som skapar ambassadörer.

Läs hela Toms krönika samt hans lästips om motivation här.

Heja! söker kundansvarig

Vårt team på Heja utökas nu med ytterligare en kundansvarig projektledare så att vi kan skapa ännu mer varumärkesupplevelser som gör skillnad. Som kundansvarig på Heja har du b.la. ansvar för nykundsbearbetning, att utveckla kundrelationerna, strategi, affärsmässigheten i projekten och för att leda arbetsgruppernas arbete.

Du har troligen erfarenhet av en liknande position på byrå inom kommunikation där du haft ansvar för att arbeta med försäljning, strategi och att leda arbetsgrupper. Alternativt har du arbetat på beställarsidan med strategiskt ansvar för kommunikation och varumärke med flerårig erfarenhet av att samarbeta med byråer. Vi tror att du har en erfarenhet av minst 8-10 år inom kommunikationsbranschen. Erfarenhet av planning och insiktsarbete är meriterande. Som person är du prestigelös, rak, engagerad och en utpräglad lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare både får ta mycket ansvar och utvecklas på det personliga planet. Du kommer att arbeta i en kreativ och resultatfokuserad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett gott gäng sköna medarbetare.

Hör av dig till vår vd Mattias Walfridsson på walle@heja.se om du är vill veta mera eller söka tjänsten.

Om Heja!
Heja! är en strategisk och kreativ brand experiencebyrå som skapar varumärkesupplevelser som gör skillnad. Vi har lång erfarenhet och expertis inom event, sponsring och varumärkes-samarbeten. Med Umeå som bas har vi sedan starten 2003 arbetat med såväl lokala som nationella och internationella varumärken. Heja! är en del av koncernen Norrland 2.0 där även systerbyråerna Halleluja och Punkt PR ingår.

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.