En bit av Norrland nominerat till Guldnyckeln

Heja! är tillsammans med Doe Blomberg Gottberg nominerade till Guldnyckeln 2015 i kategorin detaljhandel för kampanjen ”En bit av Norrland”. Fantastiskt roligt och kul tycker vi på Heja! Guldnyckeln 2015 delas ut på en gala i Stockholm på torsdag 19 mars.

Ingen annan dagligvaruprodukt är så förknippad med geografiskt ursprung och minnen som mjölkpaketet. Vi har vuxit upp med det, och paketets innehåll har format oss, byggt vårt skelett och våra tänder, och varit närvarande vid middagsbordet varje dag under hela uppväxten. Och vid julen vill vi minnas våra rötter. I En bit av Norrland – ett DR bestående av en liter äkta norrländsk mjölk förpackad i ett juligt DR. I lokal-TV och radiospotar ropade vi in till en kampanjsajt där vi lät norrlänningarna skicka En bit av Norrland till en utflyttad vän, tillsammans med en personlig hälsning. Efter att ha fått in tusentals bidrag gav vi oss ut på mjölkturné. Från Malmö i söder till Stockholm i norr knackade vi dörr och överraskade våra utflyttade norrlänningar. Samtliga besök dokumenterades av ett litet filmteam och gav oss spridningsvänligt material till kampanjsajten och i sociala medier. En bit av Norrland gjorde Norrmejerier till bryggan mellan nära och kära, julen 2014.

Kolla in Guldnyckeln 2015.

Här kan du kolla in överaskningsfilmerna från kampanjen.

Nomineringsregn över Hejas kunder i Gyllene Hjulet

När Gyllene Hjulet ikväll publicerade årets nomineringar över de bästa event- och sponsorprojekten i Sverige under 2014 vid ett branschmingel i Stockholm visade det sig att våra kunder kammade hem inte mindre än fyra nomineringar.

Gainomax (Norrmejerier) nomineras tillsammans med Heja! i kategorin Årets sponsring (Banana free zone på Toughest). Balticgruppen nomineras tillsammans med Heja!, Halleluja och Wenderfalck i kategorierna Årets samhällsengagemang och Årets sponsring för projektet Change the game. Sist men inte minst så nomineras Återinvigningen av Stora Hotellet i Umeå till Årets Event B2C tillsammans med Heja!, Halleluja och Wenderfalck. I varje kategori är fem bidrag nominerade och bland dessa utses en vinnare. Läs mer om uppdragen och kolla in casefilmerna för de nominerade projekten under case.

– Att våra kunder nomineras tillsammans med oss i inte minde än fyra fall är galet roligt. Vi är väldigt tacksamma att vi har kunder som ger oss förutsättningarna att arbeta med så stimulerande projekt där vi tillsammans med kunderna kan skapa lokal världsklass säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Fyra nomineringar är nytt rekord för Heja!. 2013 kammade vi tillsammans med Länsförsäkringar Västerbotten hem två nomineringar som sedermera visade sig hålla hela vägen till vinst i båda klasserna (Årets event B2C och Årets mest kreativa lösning). Hur långt dagens nomineringar räcker får vi veta då årets Gyllene Hjul delas ut i samband med en gala i Stockholm den 26 mars.

Läs mer om Gyllene Hjulet på gyllenehjulet.se.

Heja! en del av TEDxUmeå

Det första TEDx-eventet i Umeå blev en succé och nu är det äntligen dags för en uppföljare. Den 23 april är det åter dags för TEDxUmeå på Sliperiet, Konstnärligt Campus. Heja! är tillsammans med Swedbank och Arkitektkopia huvudsponsorer för TEDxUmeå och dessutom hjälper våra duktiga medarbetare till med årets eventproduktion. Mer info samt biljetter till såväl TEDxUmeå som kvällsminglet dagen innan på P5 (Väven) finns på tedxumea.com.

Kolla in alla talks från förra TEDxUmeå här.

Kolla in våra senaste case

2014 var ett väldigt spännande år där vi tack vara våra härliga kunder fick göra många riktigt stimulerande och roliga uppdrag. Återinvigningen av Stora Hotellet (Blå Huset Hotell AB), Banana free zone på Toughest (Gainomax/Norrmejerier), Change the game (Balticgruppen) och Umeågalan (Umeå kommun/arrangörsgruppen) är ett urval av alla spännande projekt 2014. Under case berättar vi mer om uppdraget och bjuder på lite inspirerande casefilmer.

 

Heja! dömer i Gyllene Hjulet

För andra året i rad har Hejas! vd Mattias Walfridsson fått förtroendet att ingå i juryn för Gyllene Hjulet, den svenska upplevelsebranschens stora branschgala där årets bästa projekt inom event och sponsring utses. Gyllene Hjulet-galan genomförs i Stockholm den 26 mars och nytt för i år är att man lagt till sex nya kategorier förutom de sju klassiska. Gyllene Hjulet delas i år ut till Årets event B2B/B2C/B2E, Årets mest kreativa lösning, Årets sponsring, Årets samhällsenagamenag, Årets rättighetsinnehavare, Årets digitala, Årets nytänkare, Årets hantverk, Årets Endorsement, Årets långsiktiga och Årets internationella. Bakom Gyllene Hjulet står Sponsrings- och eventföreningen.

2013 vann Heja! två Gyllene Hjul tillsammans med Länsförsäkringar Västerbotten. Årets event B2C för ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten” och Årets mest kreativa lösning för ”Fire alarms and orchestra”. Nu återstår att se om det blir några nomineringar inför årets gala.

Läs mer om Gyllene Hjulet 2015.

Från oss alla, till er alla!

Idag tar vi på Heja! ett välförtjänt jullov efter en otroligt intensiv och händelserik höst där vårt glada gäng verkligen fått bekänna färg. Change the game, invigning av Norrmejeriers nya anläggning i Burträsk, Gainomax aktivering på Toughest, Umeågalan, invigningsveckor av Väven, stora sponsringsutbildningar, invigningskampanj för det nya hotellet U&Me, matmässa med Västerbottensost, julkampanjen En bit av Norrland för Norrmejerier och invigning av den nya E4-bron i Sundsvall är bara ett axplock av de projekt vi arbetat med under hösten. Nu tar vi jullov och de flesta av oss är tillbaka igen onsdagen den 7 januari, kom gärna förbi på lite hembakt gofika då!

Från oss alla, till er alla. En riktigt fröjdefull jul och ett gott nytt år!

Nu är bron invigd

2014 har verkligen varit invigningarnas år för Heja! Kulturhuvudstadsår, två nya och fantastiska hotell, en ny shoppinggalleria i tre etapper, en ny mejerianlägging och så var det då i torsdags dags för invigningen av den nya E4-sträckningen förbi Sundsvall. 2109m bro, två mil väg, fem trafikplatser och 33 broar senare kunde H.M. Konungen Carl XVI Gustaf trycka på knapp som initierade pyrotekniken och som förkunnade bron för öppnad. Det var också tredje gången i år som vi haft förmånen att samarbeta med Hovet. Sundsvall är en trevlig stad väl värd ett besök men det är nog många som ser fram emot den nya dragningen som till större delen går helt utanför staden.

Idrottssponsringen är död

Ja så lyder den dramatiska och smått kontroversiella rubriken till veckans krönika i InsightNews som bevakar nyheter och trender inom event- och sponsring. Krönikan är signerad Hejas grymma strateg Ann Jacobsson som i en serie av tre krönikor kommer att trendspana kring vad som händer nationellt och internationellt inom branschen.

Men är idrottssponsringen verkligen död? Eller vad menar egentligen Ann?
Läs hela hennes krönika här.

Västerbottensost poppis på Mitt kök

I söndags avslutades mässan Mitt kök på Stockholmsmässan. Mitt kök är Sveriges största konsumentmässa inom mat och dryck och den genomförs under fyra dagar i Göteborg och fyra dagar i Stockholm. Med inspirerande recept samt teorier kring den mytomspunna produktionen av Västerbottensost vid Burträsk mejeri blev montern ett självklart stopp för de matintresserade gästerna. Vi på Heja! har hjälpt Norrmejerier och Västerbottensost med monterproduktion, bemanning och eventlogistik.

Umeågalan 2014

I torsdags arrangerades Umeågalan för 11:e gången i ordningen. Det blev en hejdundrande hyllning till entreprenörskapet. Umeågalans akt 1 genomfördes på Aula Nordica under ledning av Sverker Olofsson i högform. Systraskapet och kören Bröstkraft stod för den musikaliska underhållningen med Olof Wretling och Sven Björklund från humorgruppen stor för de humoristiska inslagen. På scen inspirerade b.la. Lina Thomsgård och Anna Borgeryd publiken på temat hållbar tillväxt.

På kvällen fortsatte vi med akt 2 och kvällens konferencier Sissela Kyle presenterades under stort jubel. De 850 gästerna njöt av en fantastisk galamiddag och hyllningar till vinnarna då kvällens priser delades ut. Olof Wretling och Sven Björklund fortsatte att berätta om sin resa på Häst genom Västerbotten och på scen stod dessutom Sofia Jannok, Katothjärta, INVSN, Ola Salo, Broder John & Friman med vänner från Random Bastards samt dj-duon Lan Gurls.

Heja! har uppdraget som huvudbyrå för Umeågalan vilket b.la. inkluderar ett helhetsansvar för strategi, kampanj, projektledning, produktion, sponsring, PR och utvärdering/mätningar. Uppdragsgivare är Umeågalans arrangörsgrupp.

Läs mer om Umeågalan på umeagalan.se!

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.