Sponsrings- och eventföreningen väljer Heja!

Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras till våren för 20:e gången. Sponsrings & Eventföreningen ger Umeåbaserade brand experiencebyrån Heja! uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017.

Investeringarna i event och sponsring har de senaste åren haft en hög tillväxt med ett kraftigt tilltagande fokus på intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Något som inte minst märktes i våras då antalet inskickade bidrag till Gyllene Hjulet ökade med hela 20 procent jämfört med året innan. När Gyllene Hjulet nu går in på sitt 20:e år så är det för en bransch i stark medvind.

Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) väljer Heja! för uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017. Heja! har som brand experiencebyrå sedan 2013 bland annat utmärkt sig i Gyllene Hjulet med två vinster och 10 nomineringar.

– Det känns fantastiskt kul att få samarbeta med Heja som har en bred expertis både inom event och sponsring vilket passar oss väldigt bra. De har visat framfötterna i Gyllene Hjulet och det ska bli riktigt spännande att se hur byrån tar sig an 2017 års gala säger SEFS vd Niklas Birgetz.

– Heja älskar branschen och vi älskar varumärkesupplevelser, vi kan inte komma på ett bättre sätt för en byrå att visa det än genom att anordna Gyllene Hjulets 20-årsjubileum, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.