Sponsrings- och eventföreningen väljer Heja!
Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras till våren för 20:e gången. Sponsrings & Eventföreningen ger Umeåbaserade brand experiencebyrån Heja! uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017.
Investeringarna i event och sponsring har de senaste åren haft en hög tillväxt med ett kraftigt tilltagande fokus på intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Något som inte minst märktes i våras då antalet inskickade bidrag till Gyllene Hjulet ökade med hela 20 procent jämfört med året innan. När Gyllene Hjulet nu går in på sitt 20:e år så är det för en bransch i stark medvind.
Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) väljer Heja! för uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017. Heja! har som brand experiencebyrå sedan 2013 bland annat utmärkt sig i Gyllene Hjulet med två vinster och 10 nomineringar.
– Det känns fantastiskt kul att få samarbeta med Heja som har en bred expertis både inom event och sponsring vilket passar oss väldigt bra. De har visat framfötterna i Gyllene Hjulet och det ska bli riktigt spännande att se hur byrån tar sig an 2017 års gala säger SEFS vd Niklas Birgetz.
– Heja älskar branschen och vi älskar varumärkesupplevelser, vi kan inte komma på ett bättre sätt för en byrå att visa det än genom att anordna Gyllene Hjulets 20-årsjubileum, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.