Vi vann Silverhjulet i “Årets Expo”

Idag på den livesända galan Gyllene Hjulet vann vi tillsammans med Umeå universitet ett Silverhjul i kategorin ”Årets Expo”.

”Allt kommer bli bra” är ett mässkoncept för studentrekrytering som Heja! utvecklat på uppdrag av Umeå universitet. Konceptet används främst på de utbildningsmässor som Umeå universitet besöker runt om i landet där de möter gymnasieelever inför ansökningsperioderna. Med löftet att ”Allt kommer bli bra” handlade mötet med de blivande studenterna om Umeås studentliv i stort, men också om sådant man inte kan läsa sig till på nätet.

Konceptet har ökat mässbesökarens intresse att söka till just Umeå universitet, men det har också gjort besökaren mer intresserad av att överhuvudtaget plugga vidare efter gymnasiet.

– Våra mätningar visar att vi skapat en smart och effektiv mötesplats för Umeå universitet. Det här är ett bevis på att vi sticker ut i jämförelse med konkurrenterna, säger Ann Jacobsson, strateg på Heja!

– Det värmer att få vinna tillsammans med Heja eftersom vi verkligen arbetat fram detta tillsammans. Vi utgick från vår övergripande strategi och landade i något som känns helt och hållet som ”oss”. Att sedan lyckats så här bra – det är fantastiskt fint, säger Sofia Wiesler, ansvarig för studentrekrytering på Umeå universitet och fortsätter: Även om fysiska mässor inte går att genomföra just nu, vet vi att det finns ett effektivt mässkoncept att använda när det väl är dags igen.

Nyfiken på vår lösning? Kolla vår casefilm här

Nyfiken på hur du kan få till ett effektivt möte med just din målgrupp? Framförallt nu när traditionella mässor inte är ett alternativ, men behovet att ses fortfarande är stort? Kontakta vår Jonas Bokström, jonas@heja.se så hjälper han dig framåt!

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.