Guldfyren till ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”
Länsförsäkringar Västerbotten vann igår ytterligare en utmärkelse för sin kampanj ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Den här gången blev det en Guldfyr får årets bästa marknadsföringsinsats i Västerbotten/Norrbotten inom kategorin B2C. För knappt två veckor sedan utsågs Länsförsäkringar Västerbotten till årets marknadsförare vid Umeågalan och tidigare i år vann man två av sju tävlingskategorier vid Gyllene hjulet-galan i Globen. Gyllene hjulet är den svenska event- och sponsringsbranschens årliga gala och vinsterna kom i Årets event B2C samt Årets mest kreativa lösning (vinnarbilden ovan är från Gyllene hjulet-galan).
Kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten” är troligen en av de mest prisbelönta kampanjerna i Norrland någonsin. Priserna är kul men det som är häftigast är att se hur bra kommunikation ger resultat. Vi på Heja! är grymt stolta över att tillsammans med John Doe, Racer (numera Plakat) och Punkt Pr ha varit med och skapat denna grymma kampanj. Hatten av för Länsförsäkringar Västerbotten!