Heja! bedömer reklam i årets 100-wattsjury
Idag offentliggjordes listan över alla som utgör årets 100-wattsjury. Hejas event- och sponsringsess Ann Jacobsson är en av de utvalda till att utse de bästa reklamcasen som genom kreativitet gett bevisad effekt. Ann sitter med i juryn för konsumentklassen.
100-wattaren är reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Den arrangeras i år för 24:e gången och bakom tävlingen står intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Vinnarna utses av 60 juryledamöter som är verksamma hos annonsörer och på byråer, mediabyråer samt undersökningsföretag.
Sex jurygrupper bedömer bidrag i kategorierna Konsument, Producent, Ideellt, Internationellt, Smart och Långsiktigt. Ann Jacobsson sitter med i juryn för Konsument vilket är tävlingens största kategori. Ann menar på många branschtävlingar domineras av många bidrag från storstäderna, något som inte alltid speglar verkligheten.
– Alla byråer som har lyckade case ska självklart tävla, oavsett var i Sverige de verkar. Kommunikation som gör skillnad har inget att göra med geografi, det är en kompetensfråga, säger Ann Jacobsson.
Heja! är en av totalt två kommunikationsbyråer som finns representerade från Norrland i 100-wattsjuryn, något som vittnar om den höga kompetens som finns på byrån samt att Heja! har en bra position på marknaden.
– Grymt kul att vi genom Ann är representerade i 100-wattsjuryn, både för byrån men inte minst för Ann som som under många år varit mycket framgångsrik som kundansvarig och strateg inom event- och sponsring säger Hejas vd Mattias Walfridsson.
Läs mer på 100wattaren.com!