Polarbröd och Heja! nominerade till Årets bästa sponsring!
Polarbröd har i samarbete med brand experiencebyrån Heja! nominerats till Årets bästa sponsring i Sverige. Det stod klart när Sponsrings & Eventsverige (SES) offentliggjorde årets nomineringar till Gyllenen Hjulet vid ett event i Stockholm på torsdagskvällen.
Polarbröd har länge sökt efter ett koncept som ska inspirera barnfamiljer att hitta ut i naturen. Den utmaningen tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag.
Gyllene Hjulet avgörs den 26 april på Annexet vid Globenområdet i Stockholm och då utses alla vinnarna i Sveriges bästa event- och sponsringsprojekt. Själva galan produceras faktiskt även den av Heja på uppdrag av Sponsrings & Eventsverige.
– Fantastiskt roligt att Polarbröd och vi får den här nomineringen, Välkommen ut är ett projekt med ett vinn för såväl Polarbröd, för föreningarna, för barnfamiljerna och inte minst naturen. Att vi är nominerade när vi dessutom har uppdraget att arrangera galan är en härlig bonus säger Hejas vd Mattias Walfridsson.
De nominerade i Årets bästa sponsring 2018:
– Välkommen ut, Polarbröd och Heja!
– SJ – En del av Way out West, SJ och Passion Lab
– Slutspelsskägg – ATG:s sponsorskap av SHL, ATG och Minnesota
– The last farewell, Åbro bryggeri, AIK fotboll och POST
– Ridsportens innovationer på EM, Eclect, SAAB och UMG
Arbetsgrupp (bilden):
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager