Stora Hotellet – Nycklar på drift och invigningsevent
Med anor från 1895 fanns en stark historia kopplad till Stora Hotellet i Umeå som öppnade på nytt efter mer än tre år av omfattande restaureringar. Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna och att göra dem till ambassadörer för hotellet.
Nästan 14 % av Umeås befolkning letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att under 30 minuters guidad visning få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de nästan 3 000 personer (fullbokat) som gick guidade visningar under premiärhelgen angav 99,3 % att de var beredda att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja reklam och Wenderfalck.
Kolla in storahotelletumea.se!