Bananfri zon på Les Mills Super Saturday

I lördags var vi på plats på Globen i Stockholm för att avbananisera Les Mills Super Saturday. Med oss hade vi konceptet Banana free zone där vi med hjälp av vår Gainomax security check kontrollerade att de 2 500 träningspeppade deltagarna inte förde med sig förbjudna fruker (banan) in på eventet. Bananerna kunde så klart omvandlas till lämplig återhämtning i Gainomax banana transformer. Deltagarna på Super Saturday var dessutom de första som fick testa nya Gainomax Protein Drink Strawberry som därefter lanserades i dagligvaruhandel och på sportanläggningar i måndags. Gainomax är Les Mills Nordics officiella återhämtningsdryck, ett lyckat samarbete som pågått sedan 2008.

Peppat nyförvärv till Heja!

Idag är en glädjens dag på Heja! Vårt glada och engagerade gäng har nämligen blivit ännu större. Vårt senaste nyförvärv heter Linda Fransson och har börjat hos oss som eventkoordinator. Linda har en bakgrund som allsvensk fotbollsspelare och pluggar just nu sista året på en utbildning i marknadsföring och försäljning med internationell inriktning. Samtidigt som hon pluggar klart kommer hon att förstärka Heja! på halvtid, vilket vi är sjukt glada för. Linda kommer framför allt att jobba med Gainomax och Norrmejeriers event. Välkommen hem till Heja! Linda!

Heja! söker fler kreativa, spännande och trevliga kontorsgrannar!

Vi har ett gäng platser lediga i våra mysiga fina lokaler på Renmarksesplanaden 1 i centrala Umeå (mitt emot Scandic Plaza på vägen ner mot Hamnmagasinet). I lokalerna sitter idag vi själva som är en event- och sponsringsbyrå, reklambyrån Halleluja, PR-byrån Punkt PR och säljbyrån Säljskapet. Vi tycker att det vore kul med lite nya kontorsgrannar och finns det dessutom synergi- eller samarbetsmöjligheter gör det bara saken ännu mer spännande och intressant. Vi kan erbjuda allt ifrån enstaka kontorsplatser upp till en grupp på 6 – 8 personer. Hör av dig till VD-Walle om du vill veta mer!

Heja! peppade på en spännande höst!

Efter en rekordvarm och härlig norrländsk sommar är nu hela Heja-gänget tillbaka på kontoret. Vi kan konstatera att hösten innehåller riktigt många spännande event- och sponsringsprojekt. Vi lägger i överväxeln direkt från början. Vill du känna peppen och prata sommarminnen så kom gärna förbi hem till oss på kaffe med våra hembakta bullar.

 

U x U x SJ

Många är vi som såg fram emot den första upplagan av den nya musikfestivalen U x U. Och vilken premiär det blev!  Med ett fantastiskt festivalområde, grymma artister och mängder med sköna människor överträffade U x U åtminstone våra högt ställda förväntningar.

Vi på Heja! hade förmånen att få hjälpa SJ med sin aktivering på U x U Festival. Som en del i SJ:s övergripande koncept SJ en del av upplevelsen gjorde vi en variant på fotobåset där besökarna kunde tävla om hur många man kunde få med på bild samtidigt. Alla som tog kort fick dessutom en fotoremsa med en bonuskod på resa med SJ. För att ytterligare förbättra upplevelsen för besökarna bjöd SJ alla besökare på Umeås fina dricksvatten, självklart i återvinningsbar flaska!

Gainomax på Toughest

Genom ett strategiskt skräddarsytt sponsorskap av Toughest – Nordens tuffaste lopp sätter vi Gainomax produkter i helt rätt sammanhang. Tävlingen samlar alla typer av idrottande personer och lockar dessutom storpublik. Genom relevant och lekfull aktivering gjorde vi Toughest till en bananfri zon och fick deltagarna att maximera effekten av sin träning. Banan på Toughest är minst sagt krävande. Ett 40-tal hinder (inklusive Monkeybar 1.0 och 2.0), knappt en mil att springa, fyra element att övervinna, en kropp att pina, noll bananer att äta. Bananas are for monkeys!

Kolla in bilderna från Gainomax aktivering på Toughest här.

Nu lanserar vi Change the game!

Genom sitt sponsorengagemang i några av Umeås största idrottsföreningar har Balticgruppen tagit initiativ till Change the game, en satsning för att nå bortom elitspelarna, till föreningarnas medlemmar och till alla Umeås barn och ungdomar. Ambitionen är att på lång sikt bidra till att fler barn och ungdomar inspireras till att träna för livet istället för att bara träna för stunden.

Den för många helt nya filosofin, senaste forskningen och metoderna ska nu spridas ännu snabbare under paraplyet ”Change the game”. Bakom ”Change the game” finns grundaren Balticgruppen med hjälp av IBK Dalen, IF Björklöven, IK Fjällvinden, IKSU innebandy, UHSK, Umeå FC och Umeå IK. Ytterligare medspelare är Idrottshögskolan vid Umeå universitet och SISU Idrottsutbildarna som säkerställer att forskningsresultat kan förankras och delas.

Change the Game kombinerar event, samhällsengagemang och sponsring på ett nytänkande sätt som är helt unikt i Sverige och vi på Heja! är väldigt glada och stolta för att vi får hjälpa till att utveckla detta koncept tillsammans med Balticgruppen och dess medspelare.

Läs mer på changethegameumea.se!

Stora Hotellet – Nycklar på drift och invigningsevent

Med anor från 1895 fanns en stark historia kopplad till Stora Hotellet i Umeå som öppnade på nytt efter mer än tre år av omfattande restaureringar. Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna och att göra dem till ambassadörer för hotellet.

Nästan 14 % av Umeås befolkning letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att under 30 minuters guidad visning få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de nästan 3 000 personer (fullbokat) som gick guidade visningar under premiärhelgen angav 99,3 % att de var beredda att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja reklam och Wenderfalck.

Kolla in storahotelletumea.se!

Hjältarnas hus och den annalkande julen.

Vi diggar verkligen alla våra kunder och samarbetspartners som gör det möjligt för oss att arbeta med så många spännande projekt och som på så många sätt bidrar till och utvecklar Norrland. Och apropå projekt som gynnar Norrland så arbetar vi just nu med något som ligger oss väldigt varmt om hjärtat och som vi vurmar extra mycket för. Nämligen Hjältarnas Hus, Barncancerföreningen Norras projekt som syftar till att bygga ett familjehus vid Norrlands universitetssjukhus.

Hjältarnas hus ska bli ett familjeboende som gör att sjuka barn och deras familjer kan vara tillsammans när de behöver det som mest. Till NUS kommer barn från större delen av Norrland vilket innebär att en del familjer kan ha över 70 mil till sjukhuset. Det innebär också att familjer måste splittras om ett barn blir långvarigt sjuk. Hjältarnas Hus är till för alla de som kämpar med sjukdom och oro, där vardagen inte alls blev som det var tänkt. Ambitionen är att Hjältarnas Hus ska stå klart 2017 och en förutsättning för att det ska bli verklighet är att man kan säkerställa den finansiering som krävs. Här kommer Heja! in i bilden. Vi hjälper Barncancerföreningen Norra med att bygga en rättighetsplattform och ett sponsringserbjudande som gör det möjligt att attrahera sponsorer till Hjältarnas Hus. Läs gärna mer om projektet på hjaltarnashus.se.

Nu tar vi på Heja! ledigt över jul och helger för att ladda batterierna inför ett spännande 2014. De flesta av oss är tillbaka på kontoret tisdagen den 7 januari.

God jul & gott nytt år!

Guldfyren till ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”

Länsförsäkringar Västerbotten vann igår ytterligare en utmärkelse för sin kampanj ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Den här gången blev det en Guldfyr får årets bästa marknadsföringsinsats i Västerbotten/Norrbotten inom kategorin B2C. För knappt två veckor sedan utsågs Länsförsäkringar Västerbotten till årets marknadsförare vid Umeågalan och tidigare i år vann man två av sju tävlingskategorier vid Gyllene hjulet-galan i Globen. Gyllene hjulet är den svenska event- och sponsringsbranschens årliga gala och vinsterna kom i Årets event B2C samt Årets mest kreativa lösning (vinnarbilden ovan är från Gyllene hjulet-galan).

Kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten” är troligen en av de mest prisbelönta kampanjerna i Norrland någonsin. Priserna är kul men det som är häftigast är att se hur bra kommunikation ger resultat. Vi på Heja! är grymt stolta över att tillsammans med John Doe, Racer (numera Plakat) och Punkt Pr ha varit med och skapat denna grymma kampanj. Hatten av för Länsförsäkringar Västerbotten!

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.