Gainomax på Toughest

Genom ett strategiskt skräddarsytt sponsorskap av Toughest – Nordens tuffaste lopp sätter vi Gainomax produkter i helt rätt sammanhang. Tävlingen samlar alla typer av idrottande personer och lockar dessutom storpublik. Genom relevant och lekfull aktivering gjorde vi Toughest till en bananfri zon och fick deltagarna att maximera effekten av sin träning. Banan på Toughest är minst sagt krävande. Ett 40-tal hinder (inklusive Monkeybar 1.0 och 2.0), knappt en mil att springa, fyra element att övervinna, en kropp att pina, noll bananer att äta. Bananas are for monkeys!

Kolla in bilderna från Gainomax aktivering på Toughest här.

Nu lanserar vi Change the game!

Genom sitt sponsorengagemang i några av Umeås största idrottsföreningar har Balticgruppen tagit initiativ till Change the game, en satsning för att nå bortom elitspelarna, till föreningarnas medlemmar och till alla Umeås barn och ungdomar. Ambitionen är att på lång sikt bidra till att fler barn och ungdomar inspireras till att träna för livet istället för att bara träna för stunden.

Den för många helt nya filosofin, senaste forskningen och metoderna ska nu spridas ännu snabbare under paraplyet ”Change the game”. Bakom ”Change the game” finns grundaren Balticgruppen med hjälp av IBK Dalen, IF Björklöven, IK Fjällvinden, IKSU innebandy, UHSK, Umeå FC och Umeå IK. Ytterligare medspelare är Idrottshögskolan vid Umeå universitet och SISU Idrottsutbildarna som säkerställer att forskningsresultat kan förankras och delas.

Change the Game kombinerar event, samhällsengagemang och sponsring på ett nytänkande sätt som är helt unikt i Sverige och vi på Heja! är väldigt glada och stolta för att vi får hjälpa till att utveckla detta koncept tillsammans med Balticgruppen och dess medspelare.

Läs mer på changethegameumea.se!

Stora Hotellet – Nycklar på drift och invigningsevent

Med anor från 1895 fanns en stark historia kopplad till Stora Hotellet i Umeå som öppnade på nytt efter mer än tre år av omfattande restaureringar. Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna och att göra dem till ambassadörer för hotellet.

Nästan 14 % av Umeås befolkning letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att under 30 minuters guidad visning få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de nästan 3 000 personer (fullbokat) som gick guidade visningar under premiärhelgen angav 99,3 % att de var beredda att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja reklam och Wenderfalck.

Kolla in storahotelletumea.se!

Hjältarnas hus och den annalkande julen.

Vi diggar verkligen alla våra kunder och samarbetspartners som gör det möjligt för oss att arbeta med så många spännande projekt och som på så många sätt bidrar till och utvecklar Norrland. Och apropå projekt som gynnar Norrland så arbetar vi just nu med något som ligger oss väldigt varmt om hjärtat och som vi vurmar extra mycket för. Nämligen Hjältarnas Hus, Barncancerföreningen Norras projekt som syftar till att bygga ett familjehus vid Norrlands universitetssjukhus.

Hjältarnas hus ska bli ett familjeboende som gör att sjuka barn och deras familjer kan vara tillsammans när de behöver det som mest. Till NUS kommer barn från större delen av Norrland vilket innebär att en del familjer kan ha över 70 mil till sjukhuset. Det innebär också att familjer måste splittras om ett barn blir långvarigt sjuk. Hjältarnas Hus är till för alla de som kämpar med sjukdom och oro, där vardagen inte alls blev som det var tänkt. Ambitionen är att Hjältarnas Hus ska stå klart 2017 och en förutsättning för att det ska bli verklighet är att man kan säkerställa den finansiering som krävs. Här kommer Heja! in i bilden. Vi hjälper Barncancerföreningen Norra med att bygga en rättighetsplattform och ett sponsringserbjudande som gör det möjligt att attrahera sponsorer till Hjältarnas Hus. Läs gärna mer om projektet på hjaltarnashus.se.

Nu tar vi på Heja! ledigt över jul och helger för att ladda batterierna inför ett spännande 2014. De flesta av oss är tillbaka på kontoret tisdagen den 7 januari.

God jul & gott nytt år!

Guldfyren till ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”

Länsförsäkringar Västerbotten vann igår ytterligare en utmärkelse för sin kampanj ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Den här gången blev det en Guldfyr får årets bästa marknadsföringsinsats i Västerbotten/Norrbotten inom kategorin B2C. För knappt två veckor sedan utsågs Länsförsäkringar Västerbotten till årets marknadsförare vid Umeågalan och tidigare i år vann man två av sju tävlingskategorier vid Gyllene hjulet-galan i Globen. Gyllene hjulet är den svenska event- och sponsringsbranschens årliga gala och vinsterna kom i Årets event B2C samt Årets mest kreativa lösning (vinnarbilden ovan är från Gyllene hjulet-galan).

Kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten” är troligen en av de mest prisbelönta kampanjerna i Norrland någonsin. Priserna är kul men det som är häftigast är att se hur bra kommunikation ger resultat. Vi på Heja! är grymt stolta över att tillsammans med John Doe, Racer (numera Plakat) och Punkt Pr ha varit med och skapat denna grymma kampanj. Hatten av för Länsförsäkringar Västerbotten!

Länge leve lägenheten!

Umeås kommunala bostadsbolag AB Bostaden firar hela 60 år under 2013. I lördags firades det hela med ett stort 60-årskalas på Nolia. Kalaset blev en stor succé och över 2 500 personer deltog i firandet. Petter, Slow Fox, Janne Bylund och Skuggteatern stod för underhållningen. Umeå IK, Umeå FC, Ersboda bar & gym och Björklöven fanns på plats med aktiviteter och för de yngsta fanns såväl fiskdamm som hoppborg och ansiktsmålning. Självklart bjöds det också på födelsedagstårta, saft och kaffe.

Vi på Heja! hade uppdraget att inom ramen för AB Bostadens kommunikationskoncept Länge leve lägenheten planera och producera 60-årskalaset. Hurra!

Läs mer om AB Bostaden här.

Umeågalan 10-årsjubilerade

Umeågalan är entreprenörskapets mötesplats och det enskilt största och viktigaste näringslivseventet i Umeå. Under gårdagen genomfördes galan för tionde gången sedan starten 2004. Umeågalan är uppdelad i två akter där akt 1 är inriktad på inspiration och nätverk medan akt 2 är en stor hyllning av Umeås näringsliv inramat av en storslagen galaföreställning.

Akt 1 genomfördes i och omkring Aula Nordica på Umeå universitet. Sverker Olofsson var moderator och för underhållningen svarade Honung konung (Lisa och Carolina Miskovsky) och konsulten Gidde Fredriksson. Aldrig tidigare har akt 1 varit så välbesökt. över 800 personer var på plats. En av anledningarna var förmodligen Bruce Dickinsons framträdande som huvudtalare. Förutom att Bruce Dickinson är sångare i Iron Maiden är han en lyckosam entreprenör och i hans cv står det dessutom trafikpilot, marknadsdirektör, fäktare, innovatör med mera.

Akt 2 inleddes med ett stort sus när Petra Mede presenterades som kvällens konferencier. Runt 820 personer njöt av galamiddagen och hyllade framgångsrika insatser för Umeås näringsliv. För underhållningen stod Svante Henrysson, Lisa Miskovsky, Carolina Miskovsky, Deportees, Jasmina Cara och Orup. Efter galamiddagen bjöds gästerna på en härlig efterfest när Gotthardskrog gjorde smygpremiär.

Heja! har sedan starten 2004 producerat Umeågalan och är sedan några år tillbaka huvudbyrå med helhetsansvar för Umeågalan. Uppdraget omfattar såväl strategisk utveckling som projektledning, produktion, rättighetsarbete, PR (samarbete med Punkt PR), försäljning (samarbete med Säljskapet) och utvärdering. Umeågalans arrangörsgrupp är arrangör och avsändare till Umeågalan som i år omsatte drygt 4,5 MSEK.

Läs mer om Umeågalan och alla pristagare på umeagalan.se!

 

Gainomax på Super Saturday

För sjunde året i rad medverkade Gainomax som huvudsponsor på Les Mills årliga träningsevent, Super Saturday. I år hade eventet överväldigande antalet 5 000 deltagare som under två heldagar tränade i Globen, Annexet och Hovet. Gainomax var på plats under lördagen för att säkerställa att alla deltagare återhämtade sig mellan passen och givetvis även i slutet av dagen – efter en intensiv träningsdag behöver kroppen återhämtning!

The Monkey Team stod redo lördag 07.00 vid incheckningen för att tillgodose samtliga 5 000 deltagare med bananer – bananer som deltagarna sedan bytte in mot produkter i Gainomax monter. Kön ringlade fram till montern där alla även hade möjlighet att provsmaka nya Gainomax Protein Drink. Under eftermiddagen uppmärksammade vi även att Team Monkeys försökte sig på ett och annat pass. Bananätandet sinkade dem men de envisade sig med att äta bananer – för det hade deras coach sagt åt dem att göra. 20 bananer efter varje träning för att vara exakt.

Gainomax Protein Drink lanserades v36 och är en mjölkbaserad, smaksatt dryck som är förstärkt med protein och kolhydrater. Produkten bidrar till att återbilda muskelproteiner efter träning och rekommenderas inom 30 minuter efter medelintensiv träning, eller ett kortare träningspass. Den kan också intas som ett proteinrikt mellanmål.

Heja! har sedan 2004 haft förmånen att få arbeta med Gainomax event och sponsring. Gainomax tillverkas av Norrmejerier som är Sveriges nordligaste mejeriföretag. Gainomax säljs idag i fem länder: Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland.

Läs mer om Gainomax Protein Drink på Gainomax hemsida.

Biljettsläpp för U x U Festival

Under 2014 är Umeå av EU utsedd till Europas kulturhuvudstad och det största publika evenemanget som planeras under programåret är U x U Festival. U x U är en helt ny musikfestival som skapas av folket för folket, ”brought to you by you”. Festivalen, som drivs av en icke vinstdrivande förening, är på många sätt helt unik. Det är i stor utsträckning folket som är med och skapar sin egen musikfestival. Bland annat styrs festivalens längd och innehåll i hög grad av besökarna själva. Och när andra musikfestivaler drar på sig stora fasta kostnader och håller tummarna för att sälja mycket biljetter gör U x U tvärtom. Grundfinansieringen sker främst genom crowdfunding, sponsorer och och CO-founders. Och först när finansieringen är säkrad görs de stora bokningarna.

Crowdfundingen bygger på en idé om kollektivets kraft. Eftersom prismodellen är stegrande, den första biljetten kostar 1 kr, finns det en inneboende kraft bland de som köper biljett under crowdfundingperioden. Ju fler andra de kan peppa att köpa biljett, ju längre festival och större bokningar blir möjliga. Dessutom kan man som biljettköpare vara med och påverka vilka bokningar som ska göras. Även festivalens synsätt på sponsring präglas av ett stort mått av nytänkande som genomsyras av en genuin vilja att erbjuda sponsorerna att vara medskapare av festivalupplevelsen, självklart med ett fokus på besökarnas behov, intressen och passioner.

I fredags gjordes ett försläpp av 150 biljetter på Rådhustorget, ett event som vi på Heja! hjälpte till med. Det stora släppet av CO-founder tickets gjordes kl 13.00 i lördags och redan första dagen såldes mer än 1 000 CO-founder tickets. Varje CO-founder ticket som säljs förlänger festivalen med 15s. Om alla 10 000 CO-founder tickets säljer slut innebär det en festival på tre till fyra dagar. Försäljningen av CO-founder tickets pågår fram till den 31 oktober.

På uxufestival.com köper du din CO-founder ticket och där finns även en film som på mindre än tre minuter förklarar grejen med U x U.

Vi på Heja! tycker att det är en förmån att få jobba med gänget bakom U x U Festival. Det är ett fantastiskt nytänkande och kreativt projekt. Heja! har uppdraget att utveckla U x U Festivals sponsringserbjudande från ax till limpa och dessutom hjälper vi till med en del eventproduktioner.

Bruce Dickinson till Umeågalan

Iron Maidens sångare Bruce Dickinson kommer till Umeå den 7 november för att föreläsa i samband med Umeågalans 10-årsjubileum. För de flesta är Bruce Dickinson känd som sångare i hårdrocksbandet Iron Maiden men han är också en driven entreprenör. Pilot, marknadsdirektör, innovatör, affärsman och framgångsrik fäktare är bara några av hans titlar.

Den 7 november äger Umeågalan 2013 rum och i år ligger fokus på väntade och oväntade möten. Umeågalan 2013 är den tionde i ordningen och i samband med den kommer entreprenören Bruce Dickinson att föreläsa. Bokningen har varit möjlig att genomföra med delfinansiering från Balticgruppen. Tanken med Bruce Dickinsons medverkan är att visa att det finns många olika former av entreprenörskap.

– Vi är väldigt glada över att få Bruce Dickinson till Umeågalans 10-årsjubileum. Han är en modig entreprenör som vågar testa sina vingar inom en rad olika branscher, säger ordförande för Umeågalans arrangörsgrupp Roland Carlsson.

Sedan starten 2004 har Umeågalan vuxit till att bli det enskilt största och viktigaste mötesplatsen för entreprenörer i Umeå. Vid galan sammanförs personer som tänker annorlunda, har drivkraft och ser möjligheter istället för hinder. Alla under ett tak för att knyta kontakter i väntade och oväntade möten, inspireras av spännande talare, och fira framgångsrika insatser inom Umeås näringsliv. Biljetter till Umeågalan 2013 kan köpas från och med den 19 september.

Heja! har haft nöjet att producera Umeågalan sedan starten 2004. Sedan några år tillbaka har vi förtroendet som huvudbyrå för Umeågalan vilket omfattar b.la. projektledning, strategi, sponsringserbjudande, PR, marknadsföring, produktion och mätningar.

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.