Tre dagars invigning på Umeva

Idag är det kanske svårt att ens förstå att allt avloppsvatten fram till 1972 gick rakt ut i Umeälven, på sin höjd grovrenades avloppsvattnet. Men från 1972 har Umeva renat avloppsvattnet i Umeå, vilket har gjort att miljön i Umeälven har förbättrats nedströms från Umeå. Eftersom Umeå växer och Umeå måste ges möjlighet att växa var en utbyggnad av avloppsreningsverket ett måste. Med det nya reningsverket ger det Umeå möjlighet att växa. Men framförallt ger det kommande generation av Umeåbor möjlighet att kunna minska stadens miljöpåverkan. Projektet beskrivs av Umeva som det mest tekniska, avancerade och komplicerade infrastrukturprojektet i Umeås historia.

Den nya anläggningen invigdes under tre dagar med formell invigning, personalaktiviteter och en dag för allmänheten. Heja! hade uppdraget att arbeta med produktionen på plats, inramning och eventlogistik.

Banana free zone i Göteborg

Nu till helgen är det säsongsavslutning för Toughest på Kviberg Park i Göteborg. På uppdrag av Gainomax förvandlar vi Toughest i Göteborg till en bananfri zon och säkerställer att deltagarna får rätt uppladdning med Gainomax bars och inte minst rätt återhämtning tillsammans med Gainomax Recovery. Banana free zone by Gainomax blev en succé när vi lanserade konceptet förra året och blev b.la. nominerat i klassen Årets bästa sponsring i Sverige på Gyllene hjulet 2015. Kolla in casefilmen!

Publiksuccé för Change the game

Change the game är den Sverige-unika satsningen på barn- och ungdomsidrott som Balticgruppen tog initiativ till under 2014. I Gyllene Hjulet, som belönar Sveriges främsta projekt inom event och sponsring, belönades Change the game tidigare i år med nomineringar i kategorierna årets sponsring och årets samhällsengagemang. I lördags var det åter dags för Change the games aktivitetsdag som i år handlade om idrott på barns villkor, insikter om motivation och hur vi därmed kan göra idrotten kul.

Ambitionen med Change the game är att sprida ett nytt tankesätt kring barns idrottande. Kunskapen kommer från forskning med slutmålet att barn ska tycka att det är roligare att sporta, få livslångt intresse för idrott och som bonus öka sina chanser att bli riktigt bra i sport på sikt. Föräldrar och ledare fick genom så kallade pep-talks ta del av den senaste forskningen kring barn- och ungdomsidrott presenterad av ledande forskare, experter och idrottsstjärnor. TV4-profilen Suzanne Sjögren var tillsammans med Ola Svensson från SISU Idrottsutbildarna dagens moderatorer.

För den som var sugen på att prova på något nytt så var Change the game verkligen rätt plats. Hela 18 idrottsföreningar bjöd på 35 olika prova på-aktiviteter för barn. I den åldersanpassade övningsbanan Stjärnjakten fick barnen på ett kul sätt testa sina gränser, utmana sig själva och prova nya rörelsemönster. Stjärnjakten leddes av Johan Andreasson och han assisterades av ”stjärncoacherna” Lisa Miskovsky, Anja Pärsson, Hanna Ljungberg, Jesper Blomqvist och Emma Igelström. Under dagen uptträdde dessutom Isa Tengblad, finalist i Melodifestivalen 2015, till barnens stora förtjusning.

Prisad monter för Umeå och Övik på Business Arena

Business Arena arrangerades första gången 2001 och har kommit att bli Nordens ledande mötesplats för aktörer på ledande befattning i fastighets- och samhällsbyggnadssektorn. Business Arena arrangeras årligen i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå och under Almedalsveckan. Inför Business Arena i Stockholm den 21 september fick vi på Heja! uppdraget att skapa och producera en uppdaterad monterlösning för Umeå och Örnsköldsviks kommuner som gjorde gemensam sak. Resultatet lät inte vänta på sig, Umeå och Örnsköldsvik fick ta emot priset för Årets lounge på Business Arena 2015. Hurra säger vi!

Biljetterna till Umeågalan sålde slut på rekordtid

Umeågalan har sedan 2004 utvecklats till det största årligen återkommande näringslivseventet i regionen. Här samlas ledande entreprenörer och beslutsfattare inom samhälle, akademi och näringsliv för att uppmärksamma framgångsrika företag och synliggöra deras betydelse för regionens tillväxt. Heja! är huvudbyrå för Umeågalan vilket innefattar ett helhetsansvar som b.la. strategi, projektledning, sponsring, kampanj, PR, eventproduktion och mätning. När biljetterna till Umeågalan 2015 (som kostar 2595 kr) släpptes igår morse blev det lapp på luckan efter 6 min och 23s, snacka om biljettrusning. Kolla in filmen från 2014 års Umeågala!

Taklagsfest för IKEA

I början på nästa år inviger IKEA sitt nya varuhus på Söderslätt precis söder om Umeå. Just nu byggs det för fulla muggar och ett stort antal byggnadsarbetare och hantverkare är involverade i arbetet med att slutföra bygget i tid så att IKEA Umeå kan invigas i februari. På uppdrag av IKEA Fastighet hade vi förmånen att planera och producera en taklagsfest och kick off inför höstens arbete. Dryga 230 personer, allt ifrån varuhusledning till entreprenörer, njöt av lokalproducerad mat & dryck, aktiviteter samt underhållning signerad b.la. Carolina Miskovsky och Janne Bylund.

Världens klokaste 50-åring!

I år är det 50 år sedan Umeå universitet invigdes och den 12-19 september är alla välkomna att fira en av världens klokaste 50-åringar. På lördag går startskottet för jubileumsveckan som är fylld av olika aktiviteter och jubileumsföreläsningar. Kolla in hela programmet på 50.umu.se.

Vi på Heja! hjälper så klart till med tårtkalaset och ropar unisont hurra hurra hurra hurra för vår kloka och jubilerande kund!

Nu kickar vi igång hösten på Heja!

Tänk vad en sommar kan gå fort! Efter några veckors semester är nu de flesta av oss tillbaka på Heja! och vi är riktigt peppade på höstens utmaningar. Det kommer att bli en intensiv höst med många spännande projekt för såväl befintliga som nya kunder. Sommaren är dock inte riktigt över än och på onsdag tänkte vi visa att vi även trivs med sanden mellan tårna. Finalspelet på Swedish Beach Tour avgörs nämligen i veckan på Rådhustorget i centrala Umeå och vi på Heja! är självklart med och gör upp om den prestigefyllda företagscupen som inleder eventet på onsdag. Det är för övrigt den enda gången på året som det är tillåtet för oss på Heja! att inte vara prestigelösa. Kom och heja på Heja!, från 12.30 och framåt finns chansen att se Tom göra skyserve, vd-Walle göra tigersprång eller Elin köra King Kong-block.

Swedish Beach Tour brukar locka över 20-25 000 besök under sina dagar i Umeå. det ska väl tilläggas att de flesta nog dyker upp under tävlingsdagarna när de svenska stjärnspelarna gör upp. Läs mer på swedishbeachtour.se!

Linda går till nya utmaningar

Linda Fransson som parallellt med sina studier arbetat som eventkoordinator hos oss på Heja! går nu vidare till nya utmaningar. Hon har fått ett riktigt drömerbjudande om en tjänst på Business Sweden i London som hon bara inte kunde tacka nej till. Även om vi gärna hade behållt Linda hos oss tycker vi att hon gör rätt som tar chansen. Vi säger välkommen åter till Heja! en annan gång.

Trendspaning och sommarlov för Heja!

Idag hade vi tillsammans med våra vänner på inom Norrland 2.0 Kommunikation, dvs Halleluja, Punkt Pr och Säljskapet trendspaning med Niklas Myhr. Niklas är till vardags professor i sociala medier och digital marknadsföring på Chapman University i Kalifornien. Niklas gav oss, förutom många sköna skratt en inspirerande trendspaning på det senaste inom den digitala marknadsföringen. Nu tar vi på Heja! några veckors välförtjänst semester för att i augusti komma tillbaka helpeppade inför en höst som kommer att bli både händelserik och intensiv. Glad sommar säger vi!

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.